مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

مطالب روانشناسی ، مقالات روانشناسی
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

تصویر سازمانی

24 خرداد 1398 توسط نگار محمدی

مقاله حاضر با هدف بررسی تصویر سازمانی و عوامل موثر بر آن در دانشگاه پیام نور لارستان انجام شده است.
ژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی شهر اصفهان بر مدیریت تغییر آنها در سازمان با توجه به نقش هوش هیجانی به عنوان متغیر میانجی انجام شده است.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی اصفهان به صورت مستقیم و با وزن رگرسیونی ۴۰/۰ بر هوش هیجانی آنان اثرگذار بوده است( ۰۰١/۰=P ). هوش هیجانی به صورت مستقیم و با وزن رگرسیونی ۳۵/۰ بر مدیریت تغییر کارکنان تاثیر داشته است( ۰۰١/۰=P ). همچنین، تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان بصورت غیر مستقیم و با وزن رگرسیونی ۶۳/۰ بر مدیریت تغییر آنان اثرگذار بوده است( ۰۰١/۰=P) . نتیجه گیری: با توجه به تاثیر هوش هیجانی بر مدیریت تغییر کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی شهر اصفهان، ارتقا این سازه می‌تواند در گسترش توانایی‏‌‌های کارکنان در جهت اعمال تغییرات سازمانی به صورت مطلوب موثر باشد.

مقاله تصویر سازمانی
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد بین فرهنگ سازمانی با تصویر و هویت سازمانی رابطه معناداری وجود دارد، که شدت این رابطه در همبستگی بین مولفه درگیری در کارها و هویت سازمانی بیشترین و در همبستگی بین مولفه ماموریت و هویت سازمانی کمترین است.
امروزه بسیاری از سازمان‌‌ها زمان، منابع و تلاش بسیاری را صرف ایجاد تصویری تاثیرگذار از سازمان یا کسب و کار خود می‌کنند؛ چرا که هر گاه سازمانی تصویر مثبتی داشته باشد، مخاطبان، ذی‌نفعان و مشتریان آن، عموما رفتارها و تصمیمات آن سازمان و نیز تجربه‌های خود با آن را مثبت تلقی خواهند کرد؛ درحالی‌که اگر این افراد یا گروه‌ها در ذهن خود تصویری منفی از آن سازمان داشته باشند، عملکرد و رفتار آن سازمان نزد آن‌ها به شکلی غیرواقعی تحت تاثیر تلقی‌ها و برداشت‌های منفی‌ خواهد بود.
نظر به اهمیتی که مفهوم تصویر سازمانی برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد، تحقیق حاضر با دو هدف «اکتشافی» و «آزمون فرض» و با استراتژی مطالعه موردی انجام گرفته و گردآوری اطلاعات نیز در آن به سه شیوه کتابخانه‌ای، تحلیل محتوا و پیمایشی بوده است.
نهایتا، در دانشگاه امام صادق( ع) مولفه‌هایی همچون هویت و فرهنگ دانشگاه، دانش‌آموختگان، گزینش و سایر عوامل بدو ورود، شهرت و پیشینه خاص، ویژگی‌ها و عملکرد بخش‌های مختلف، محیط فیزیکی و نمادها، کارکنان در تماس با مخاطبان بیرونی و پوشش رسانه‌ای اخبار و مراسم مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تصویر‌ این دانشگاه شناسایی شده‌اند.

منبع : مقاله تصویر سازمانی

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

دنلود جدیدترین مقالات و تحقیق و پایان نامه رشته روانشناسی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس