مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

مطالب روانشناسی ، مقالات روانشناسی
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

رسانه

19 خرداد 1398 توسط نگار محمدی

این مقاهل به بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ می‌پردازد.
این عوامل توانسته اکثریت مردم را جذب خود کرده و بیننی ان زیادی را به خود اختصاص دهی، که از طریق آن تبادلات فرهنگی و مراودات بین المللیرا تسهیل کرده است.
در پایان مرحله سوم، با کسب اجماع نخبگان در مورد مولفه‏‌‌های پژوهش، الگوی نهایی پژوهش ارایه گردید.
بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ سازی، ابتدا به تبیین لایه‏‌‌های شش گانه فرهنگ شامل: باورها، ارزش‏‌ها و هنجارها( به عنوان هسته فرهنگ) و نماد‏‌ها و اسطوره ها، آیین‏‌ها و آداب و رسوم، و فناوری ها، مهارت‏‌ها و نوآوری‏‌ها( به عنوان پوسته فرهنگ) می‌پردازد.
سپس با واکاوی مفهومی فرهنگ سازی مشتمل بر فرهنگ پذیری( به معنای تاثیرگذاری بر هسته و پوسته فرهنگ) و فرهنگ گرایی( به معنای تاثیرگذاری بر پوسته فرهنگ) و با بهره گیری از نظریه‏‌‌های ارتباطی، به تجزیه و تحلیل تاثیرات فرهنگی رسانه‏‌ها در عرصه‏‌‌های اندیشه پردازی، ارزش گذاری، هنجار سازی، نماد سازی، جامعه پذیری، الگوسازی و نوآوری رفتاری مبادرت می‌ورزد و این فرضیه را مورد آزمون قرار می‌دهد که رسانه‏‌ها در عرصه هسته فرهنگ از توان تعلیمی و تثبیتی در زمینه فرهنگ پذیری برخوردارند و در مورد پوسته فرهنگ دارای توان تغییر رفتارها و الگوهای اجتماعی در جهت فرهنگ گرایی هستند.
نگارنده در پایان، استلزامات چشم انداز مثبت فعالیت‏‌‌های رسانه‌ای در عرصه فرهنگ سازی را خاطرنشان می‌سازدرایه شناختی نسبت به فرهنگ ورسانه‏‌ها وارایه تعاریف مربوط به رسانه وفرهنگ پرداخته می‌شود.
رابطه متقابل فرهنگ و رسانه ریشه درتاریخ بشرداردبه گونه‌ای که می‌توان گفت:فرهنگ ورسانه دوهمزادبشروازمقتضیات زندگی اجتماعی انسان بوده وهستنددرطول تاریخ انسان برای انتقال پیام خود، رسانه‏‌ها رابه کارگرفته وفرهنگ خودرانیزباآن گسترش داده است وبرای ارتباط باهمنوعان خوداززبان که دستگاه پیچیده ارتباطی اس ت کمک می‌گیردواین زبان خودرادراشکال مختلفی ازابتدایی تاپیچیده ( ازسکوت وصحبت معمولی وایما واشاره گرفته تاروشن آتش وپدیدآوردن دردوسرانجام اینترنت) نشان می‌دهد.
به عبارتی این فرهنگ است که زمینه اصلی ارتباط رافراهم می‌کند.
فرهنگ ورسانه درارتباطی ودرتاثیردیالکتیکی ومتقابل، ترکیبی به نام انسان اجتماعی راشکل می‌دهندکه به کنش ارتباطی بادیگران می‌پردازد .
انقلاب ارتباطات دردنیای جدیدمولدتحولات فرهنگی نیزبوده ورسانه به همراه خود، فرهنگ جدیدی راتولیدنموده است.
این فرهنگ خاص، پویا، تداومی وکاملاجدیدبوده وباعث همگرایی فرهنگی شده است.

منبع : مقاله رسانه

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

مرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

دنلود جدیدترین مقالات و تحقیق و پایان نامه رشته روانشناسی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس