مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

مطالب روانشناسی ، مقالات روانشناسی
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

رسانه

26 خرداد 1398 توسط نگار محمدی

دانش جدید و میان رشته‌‌ای فلسفه رسانه( Media Philosophy) حدود ده سال است که در کشورهایی از قبیل آلمان، و آمریکا مورد توجه محققان علوم فلسفی، اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است.
اینکه این دانش خود از میان رشته ‌ها و علوم دیگر به ‌طور طبیعی متولد شده و یا به تلقیح برخی علوم با یکدیگر با انتظارات معینی به وجود آمده است، بحث جداگانه ‌ای لازم دارد که در هر صورت، باعث مطرح شدن مسایل جدیدی در حوزه ارتباطات و رسانه ‌های جدید شده است.
جایگاه فلسفه رسانه و نسبت آن با تقسیمات اساسی فلسفه، ماهیت فلسفه رسانه و توجه به هویت و روش و مسایل این دانش، و همچنین، خانواده فلسفه رسانه و بستگان آن دانش، و در نهایت، فلسفه رسانه گسترش مرزهای دانش و یا ضرورتی بومی، محورهای اصلی این نوشته را تشکیل می‌ دهد.
در تبیین جایگاه دانش فلسفه رسانه، دو تقسیم اصلی فلسفه به فلسفه مطلق و فلسفه مضاف، و فلسفه قاره ‌ای و فلسفه تحلیلی عنوان خواهد شد، و نسبت دانش فلسفه رسانه در اقسام آن بررسی و نتایج آن ارایه خواهد شد.
سپس، در بحث ماهیت دانش فلسفه رسانه، نسبت این دانش جدید با معرفت ‌های درجه اول و درجه دوم و فلسفه‌‏‌‌های مضاف مورد توجه قرار خواهد گرفت و به دنبال آن روش معتبر این علم تبیین خواهد شد.
عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیده­اند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباط‌جمعی که وسعت، نفوذ و تاثیرات آن‌ها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحت­الشعاع قرار داده است.
تحلیل نظریات و مبانی پژوهش نشان می­دهد رسانه­های جمعی به‌مثابه بزرگراه‌های اطلاعاتی و پل ارتباطی تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش مهمی در فرایند اطلاع­رسانی، گفتمان سازی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگ­سازی ورزشی در جامعه و اعتلای ورزش کشور و توسعه و فراگیر نمودن آن بر عهده دارند.

رسانه
در هر صورت اکنون در سراسر جهان، رسانه‏‌ها به خصوص تلوزیون در کانون خانواده حضوری پر رنگ و موثر دارند، روابط اعضای خانواده تحت تاثیر آن دچار تحول جدی شده است.
در این مقاله تلاش شده است تا ضمن واکاوی چگونگی ارتباط رسانه با خانواده و جمعیت و پرداختن به تاثیرات مثبت و منفی رسانه جایگاه رسانه به خصوص تلوزیون را در خانواده و همچنین نقش راهبردی آن در ایجاد جامعه‌ای مستحکم و استوار آشکار کنیم.
در نهایت پیشنهاد راهکار‌‌هایی برای کاستن از تاثیرات منفی و توسعه‏ی اثرات مثبت رسانه بر خانواده و جمعیت ارایه شود

منبع : مقاله رسانه

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

دنلود جدیدترین مقالات و تحقیق و پایان نامه رشته روانشناسی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس