سلامت روان
هدف پژوهش بررسی رابطه میزان استفاده از بازیهای رایانهای با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز است.
حجم نمونه پژوهش ۳١۰ نفر دانش آموز پسر دبیرستانهای این شهر که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان محاسبه و از طریق نمونه گیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند.
ابزار گرداوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بازیهای رایانه ای، پرسشنامه سلامت عمومی( GHQ) بود.
پس از جمع آوری اطلاعات، دادههای به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss و نمرات حاصل از آزمون با روش همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفت.
یافتههای پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و سلامت روان دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
همچنین بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنی داری وجود دارد.
پژوهش حاضر به بررسی رابطهی سلامت روان، هوش معنوی و افکار ناکارآمد در دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۸۸-١۳۸۷ پرداخته است.
روشکار: نمونهی تحقیق شامل ۳۷۰ دانشجو( ١۰۸ پسر و ۲۵۵ دختر) بود.
برای تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی به روش ورود مکرر استفاده شد.
یافتهها: بین هوش معنوی و سلامت روان همبستگی مثبت معنیدار( ۰١/۰P
منبع : مقاله سلامت روان