مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

مطالب روانشناسی ، مقالات روانشناسی
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

شبکه ‏های اجتماعی و فیس بوک

20 خرداد 1398 توسط نگار محمدی

بدین لحاظ پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در شبکه اجتماعی فیس بوک را با هویت ملی جوانان مورد مطالعه قرار می‌دهد.
پژوهش حاضر به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره گیری از پرسش نامه اینترنتی محقق ساخته، با تکیه بر نظریه‏‌‌های «كاستلز، هابرماس و ولمن» صورت گرفته است.
جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران جوان فیس بوک شهر اصفهان در سال ١۳۹١ تشكیل می‌دهند و حجم نمونه برابر با ۴۲۴ نفر است.
یعنی هر چه مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان فعالیت و مشارکت کاربران در فیس بوک از سوی کابران افزایش پیدا می‌کند هویت ملی کاربران ضعیف‌تر می‌شودرسانه‏‌ها در معرفی و شناخته شدن فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف نقش بسزایی دارند.
رسانه‏‌ها در هر کشوری با توجه به سیاست‏‌‌های خود اخبار را منعکس می‌کنند و از آنجا که بیشتر این اخبار جنبه سیاسی دارد شاید به توان گفت تصویر واقعی از آن کشور را نشان نمی‌دهد.
در این مقاله سعی شده است با ارایه تعاریفی دقیق از فیسبوک، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.
پرسشنامه مورد استفاده، دربرگیرنده ابعاد بنرهای فیسبوک، موتورهای جستجو و صفحه‏ی فیسبوک می‌باشد که میان جامعه آماری پژوهش شامل ۵۵ نفر از مسیولان و سرپرستان گردشگری آذربایجان غربی و دانشجویان مدیریت توزیع شد.
با بکارگیری نرم افزار SPSS، پایایی پرسشنامه، تایید و با استفاده از نرم افزار LISREL، رابطه میان متغیرها و توسعه صنعت گردشگری بدین صورت مشخص شد که صفحه فیسبوک با مقدار ۰.
۷۷، موثرترین عامل و موتورهای جستجو با مقدار ۰.
۳۷ کم اثرترین عامل بر توسعه صنعت گردشگری می‌باشند.
همچنین از طریق آزمون همبستگی اسپرمن، رابطه میان متغیرها نیز بررسی شدند که رابطه بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و صفحه فیسبوک با مقدار( ۰.
۳۸۶) و بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و موتورهای جستجو( ۰.
۲١۰) از اهمیت کمتری برخوردار بودند.
آشنایی با شبکه‏‌‌های اجتماعی، تاریخچه پیدایش، موسسین، شبکه‏‌‌های اجتماعی جدید، رقابت‏‌‌های شبکه‏‌‌های اجتماعی با یکدیگر، نحوه کار و حریم شخصی در سوشیال نت ورک‏‌ها و درآمدزایی و تصمیمات راهبردی مدیران شبکه‏‌‌های اجتماعی و نحوه درامدزایی و فعالیت شرکت‏‌ها در آن

منبع : مقاله شبکه ‏های اجتماعی و فیس بوک

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

مهر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

مقاله و تحقیق و پایان نامه روانشناسی

دنلود جدیدترین مقالات و تحقیق و پایان نامه رشته روانشناسی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس