شبکه های اجتماعی و فیس بوک
بدین لحاظ پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در شبکه اجتماعی فیس بوک را با هویت ملی جوانان مورد مطالعه قرار میدهد.
پژوهش حاضر به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره گیری از پرسش نامه اینترنتی محقق ساخته، با تکیه بر نظریههای «كاستلز، هابرماس و ولمن» صورت گرفته است.
جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران جوان فیس بوک شهر اصفهان در سال ١۳۹١ تشكیل میدهند و حجم نمونه برابر با ۴۲۴ نفر است.
یعنی هر چه مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان فعالیت و مشارکت کاربران در فیس بوک از سوی کابران افزایش پیدا میکند هویت ملی کاربران ضعیفتر میشودرسانهها در معرفی و شناخته شدن فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف نقش بسزایی دارند.
رسانهها در هر کشوری با توجه به سیاستهای خود اخبار را منعکس میکنند و از آنجا که بیشتر این اخبار جنبه سیاسی دارد شاید به توان گفت تصویر واقعی از آن کشور را نشان نمیدهد.
در این مقاله سعی شده است با ارایه تعاریفی دقیق از فیسبوک، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.
پرسشنامه مورد استفاده، دربرگیرنده ابعاد بنرهای فیسبوک، موتورهای جستجو و صفحهی فیسبوک میباشد که میان جامعه آماری پژوهش شامل ۵۵ نفر از مسیولان و سرپرستان گردشگری آذربایجان غربی و دانشجویان مدیریت توزیع شد.
با بکارگیری نرم افزار SPSS، پایایی پرسشنامه، تایید و با استفاده از نرم افزار LISREL، رابطه میان متغیرها و توسعه صنعت گردشگری بدین صورت مشخص شد که صفحه فیسبوک با مقدار ۰.
۷۷، موثرترین عامل و موتورهای جستجو با مقدار ۰.
۳۷ کم اثرترین عامل بر توسعه صنعت گردشگری میباشند.
همچنین از طریق آزمون همبستگی اسپرمن، رابطه میان متغیرها نیز بررسی شدند که رابطه بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و صفحه فیسبوک با مقدار( ۰.
۳۸۶) و بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و موتورهای جستجو( ۰.
۲١۰) از اهمیت کمتری برخوردار بودند.
آشنایی با شبکههای اجتماعی، تاریخچه پیدایش، موسسین، شبکههای اجتماعی جدید، رقابتهای شبکههای اجتماعی با یکدیگر، نحوه کار و حریم شخصی در سوشیال نت ورکها و درآمدزایی و تصمیمات راهبردی مدیران شبکههای اجتماعی و نحوه درامدزایی و فعالیت شرکتها در آن